Menu-co i jak?

inne tematy, wasze sugestie, opinie, rady

 

Menu-co i jak?

Postprzez mariola1982 » Pon Sie 23, 2010 3:22 am

Dziewczyny czy Wy kupujecie czy moze same robicie menu weselne.Chodzi mi o karte menu ,ktore sie stawia na stole .
U nas beda stoly okragle ok.6 osobowe i teraz... czy to dla kazdego musi byc czy moze byc np.po 1 na 2osoby? Prosze podpowiedzcie mi bo nie mam zielonego pojecia.
Aha i jezeli kupujecie to gdzie sie rozgladac najlepiej za czyms takim ?
[url=http://www.przewo[url=http://www.przewodnikmpdnikmp.pl][/url]
Awatar użytkownika
mariola1982
uwielbiam tu pisać
uwielbiam tu pisać
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Mar 29, 2010 3:24 am

Postprzez Aguska » Pon Sie 23, 2010 8:25 am

Ja robiłam sama - naprawdę to nic skomplikowanego :) Możesz obejrzeć w tutaj: http://www.przewodnikmp.pl/forum/topic5807-20.html Menu będzie dla każdego gościa :)
Awatar użytkownika
Aguska
często tu wpadam
często tu wpadam
 
Posty: 147
Rejestracja: Pią Cze 18, 2010 10:41 am
Miejscowość: J-L / Wrocław

Postprzez mariola1982 » Pon Sie 23, 2010 8:57 am

Bardzo fajnie,widze ze u Was motywem przewodnim jest kolor zielony.U nas jest fiolet.
Ja niestety nie mam zdolnosci artystyczno-manualnych i boje sie,ze bym nie podolala
[url=http://www.przewo[url=http://www.przewodnikmpdnikmp.pl][/url]
Awatar użytkownika
mariola1982
uwielbiam tu pisać
uwielbiam tu pisać
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Mar 29, 2010 3:24 am

Postprzez kociaczek » Pon Sie 23, 2010 9:11 am

My menu sobie podarowaliśmy wychodząc z założenia, że goście zobaczą co dostaną :)
Poza tym jedna z potraw - prosiaczek ;) serwowany przez szefa kuchni - ma być niespodzianką... a jak tu niespodziankę w menu umieścić???
A w ogóle na dość niestandardowe rozwiązanie się zdecydowaliśmy, bo "do stołu" będą tylko dwa dania ciepłe podane - obiad i zupka na koniec. Reszta ciepłych i wszystkie zimne będą w formie bufetu, do którego goście sobie będą tuptać :) Rozwiązanie takie, bo po pierwsze stoły okrągłe, a po drugie menu takie, że nie byłoby dobrze, gdyby np. tatar na każdym stole pół wesela stał... A tak jak będzie się kończył, to obsługa doniesie, a jak będzie "słabo schodził" to się psuć nie będzie:) No i jeśłi się jaki amator potrawy trafi, to będzie sobie z bufetu podjadał, a nie na sąsiednich stołach poszukiwał :D
Awatar użytkownika
kociaczek
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 707
Rejestracja: Śro Paź 28, 2009 12:20 pm
Miejscowość: Wroclove

Postprzez mariola1982 » Pon Sie 23, 2010 9:37 am

U nas tez beda okragle stoly i bufet .Mimo wszystko chcialabym to menu na stolach,a moze juz wtedy jest to niepotrzebne?Sama juz nie wiem.
[url=http://www.przewo[url=http://www.przewodnikmpdnikmp.pl][/url]
Awatar użytkownika
mariola1982
uwielbiam tu pisać
uwielbiam tu pisać
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Mar 29, 2010 3:24 am

Postprzez kociaczek » Pon Sie 23, 2010 9:43 am

Ja doszłam do wniosku, że nie potrzebne...
Bo na dobrą sprawę po co? Goście i tak będą jedli co będą chcieli - normalnie z menu się jedzenie zamawia - na weselu zamawiać nie trzeba i tak przyjdzie :)  A z drugiej strony, nazwy niektórych potraw i tak niewiele mówią, więc tak czy tak menu nie pomoże wybrać:)
Awatar użytkownika
kociaczek
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 707
Rejestracja: Śro Paź 28, 2009 12:20 pm
Miejscowość: Wroclove

Postprzez ŁukOl » Pon Sie 23, 2010 9:43 am

My też mamy okrągłe stoły, na które będą wjeżdżać tylko ciepłe posiłki (obiadek, a potem w trakcie wesela, te potrawy, które są podawane pod nosek indywidualnie), a reszta w formie bufetu.
Tak się składa, że w sobotę bawiliśmy się na weselu i zaobserwowaliśmy, że trzeba gości troszkę zachęcić i ośmielić, aby się częstowali - dobrze gdy robi to orkeistra, ale oczywiście bez natarczywości ;)
Trochę obawiam się tego czy gościom będzie chciało się "tuptać" - znam też osoby, które najzwyczajniej wstydzą się chodzić w jedną i w druga po jedzonko, ale z drugiej strony myślę sobie, że jak ktoś zgłodnieje lub nabierze ochoty na pyszności, to wstanie i będzie się częstował.
...także pojawiły się małe wątpliwości... a do ślubu i wesela coraz bliżej...
ŁukOl







Dziękujemy i polecamy: Balkon, fotoHQ, Aura fotografia ślubna, Makuza Studio, Lady Stars, Magda Maja Lewicka, salon sukien ślubnych Loretta, cukiernia Sośniccy-Lechowscy, salon Tamara (Pani Marta), Papier na Jatkach, Hotel Akira...
Awatar użytkownika
ŁukOl
często tu wpadam
często tu wpadam
 
Posty: 92
Rejestracja: Nie Lis 08, 2009 9:53 pm
Miejscowość: Kłodzko/Wrocław

Postprzez mariola1982 » Pon Sie 23, 2010 9:47 am

Tez sie wlasnie nad tym zastanawialam bo sama naleze do osob,ktore by sie raczej wstydzily.No ale u nas nie ma innego rozwiazania,stoly okragle za male zeby stalo jeszcze jedzenie,wiec beda musieli sie przemoc.Mysle,ze jezeli zglodnieja i walna po kielchu to i opory znikna.
[url=http://www.przewo[url=http://www.przewodnikmpdnikmp.pl][/url]
Awatar użytkownika
mariola1982
uwielbiam tu pisać
uwielbiam tu pisać
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Mar 29, 2010 3:24 am

Postprzez kociaczek » Pon Sie 23, 2010 9:59 am

Miałam dokładnie takie same wątpliwości, ale przekonał mnie manager m.in. tym, że jeśli wszystko będzie do stołu to na tym stole po prostu miejsca nie będzie, a poza tym, jedzenie będzie się po prostu psuło - lepsze świeże, niż kilka godzin stojące ;)
Poza tym, skoro rozwiązanie sprawdza się na wszystkich bankietach, balach, etc to dlaczego miałoby się na weselu nie sprawdzić ? BTW byłam w sobotę na weselu, gdzie stół wiejski był w innym pomieszczeniu i trzeba było się do niego przejść z talerzykiem... ruch był stały i nawet mała kolejka :D
Awatar użytkownika
kociaczek
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 707
Rejestracja: Śro Paź 28, 2009 12:20 pm
Miejscowość: Wroclove

Postprzez Aguska » Pon Sie 23, 2010 11:05 am

Hmmm no to może ja wyjaśnię skąd u nas pomysł na menu...
Po pierwsze z Przyszłym jak bywaliśmy na weselach często zdarzało się, że wychodziliśmy sobie na dwór, żeby się schłodzić, zapalić, ewentualnie spokojnie pogadać bo na sali głośno. Baaaardzo często zdarzało się, że podczas gdy my siedzieliśmy na dworze - na sali były podawane ciepłe posiłki. I albo ich nie jedliśmy albo był bieg na salę, żeby zdążyć się załapać :)
Po drugie, też wiele razy spotkaliśmy się z tym, że ktoś na 10min przed podaniem ciepłego posiłku najadał się jakimś daniem z zimnej płyty, a jak wchodzili kelnerzy z ciepłą kolacją to było: "Ojeeeeej jakbym wiedział/a, że zaraz będzie coś ciepłego to bym czegoś tam nie jadła..."
A po trzecie, jak dla mnie to dodatkowa dekoracja stołu :)
Awatar użytkownika
Aguska
często tu wpadam
często tu wpadam
 
Posty: 147
Rejestracja: Pią Cze 18, 2010 10:41 am
Miejscowość: J-L / Wrocław

Postprzez kociaczek » Pon Sie 23, 2010 1:58 pm

Argumentacja jak najbardziej sensowna, i gdyby nie fakt, że my tylko obiad (goście na 100% nie przegapią) i ostatnie, czyli zupka (tutaj jeśli się nie zorientują, to zespół ma ładnie powiedzieć) podajemy do stołów.
Drugie ciepłe danie będzie "na bufecie" w naczyniach trzymających ciepło, więc nawet jeśli ktoś się od razu nie zorientuje i spóźni, to ciepłe zje. No a trzecie, czyli płonący prosiaczek serwowany przez Szefa Kuchni raczej jest nie do przeoczenia :D Poza tym zespół też zapowie :)
A na dodatkowe ozdoby na okrągłych stołach niestety nie będziemy mieli miejsca... przy kanciastych sprawa wyglądałaby na pewno zupełnie inaczej :)
Awatar użytkownika
kociaczek
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 707
Rejestracja: Śro Paź 28, 2009 12:20 pm
Miejscowość: Wroclove

Postprzez Aguska » Pon Sie 23, 2010 3:25 pm

Dlatego też każda z nas dostosowuje organizację do sytuacji :)
Awatar użytkownika
Aguska
często tu wpadam
często tu wpadam
 
Posty: 147
Rejestracja: Pią Cze 18, 2010 10:41 am
Miejscowość: J-L / Wrocław

Postprzez Rudzia » Wto Sie 24, 2010 1:49 pm

My też mamy okrągłe stoły i przyjeliśmy rozwiązanie że na stołach będą tylko cieple posiłki, czyli tzw. dania gorące, a reszta na bufecie. Żeby nie bylo sytuacji, że ktos "przegapi" posiłek planujemy dla każdego gościa menu. kazdy przeczyta i bedzie wiedzial co o ktorej i gdzie znajdzie. Byliśmy na różnych weselach, ale opcja z menu moca zapadła nam w pamięć bo bardzo się nam podobała.
Serdecznie DZIĘKUJEMY I POLECAMY: Salon Sukni Ślubnych "Anna Lisa" , Kwiaciarnia Glorioza; Cukiernia Spychała; p. Basia Romer - makijaż, Hotel Radisson; DJ Kamel:)

Rudzia
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 1319
Rejestracja: Pią Lip 09, 2010 5:06 pm
Miejscowość: Wrocław

Re: Menu-co i jak?

Postprzez margolcia2167 » Pon Lis 01, 2010 7:06 pm

z jednej strony to fajny pomysł, tylko, że jedni takie menu czytają (zazwyczaj młodzi), inni nie.
znając preferencje naszych rodzin i znajomych bufet z zimnymi przekąskami odpada, tak więc i dania gorące i zimną płytę będą mieli podaną na stoły.
margolcia2167
prawie tu mieszkam:)
prawie tu mieszkam:)
 
Posty: 469
Rejestracja: Sob Wrz 04, 2010 11:45 am
Miejscowość: małopolska

Re:

Postprzez alison » Śro Lis 24, 2010 9:11 pm

Rudzia napisał(a):
My też mamy okrągłe stoły i przyjeliśmy rozwiązanie że na stołach będą tylko cieple posiłki, czyli tzw. dania gorące, a reszta na bufecie. Żeby nie bylo sytuacji, że ktos "przegapi" posiłek planujemy dla każdego gościa menu. kazdy przeczyta i bedzie wiedzial co o ktorej i gdzie znajdzie. Byliśmy na różnych weselach, ale opcja z menu moca zapadła nam w pamięć bo bardzo się nam podobała.


Mi też się podoba to rozwiązanie, jak się siedzi przy stole ileś tam godzin a przed nami stoły się uginają, a na nich "powonienie" roznoszą śledziki i szynki, to nie jest za fajnie. Wiem, że taka jest nasza tradycja, żeby stoły sie uginały, ale czas ją unowocześnić.


jednak ślubik poczeka...
Awatar użytkownika
alison
często tu wpadam
często tu wpadam
 
Posty: 108
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:57 pm
Miejscowość: wrocław

Re: Re:

Postprzez justta83 » Pią Sty 25, 2013 2:49 pm

alison napisał(a):
Rudzia napisał(a):
My też mamy okrągłe stoły i przyjeliśmy rozwiązanie że na stołach będą tylko cieple posiłki, czyli tzw. dania gorące, a reszta na bufecie. Żeby nie bylo sytuacji, że ktos "przegapi" posiłek planujemy dla każdego gościa menu. kazdy przeczyta i bedzie wiedzial co o ktorej i gdzie znajdzie. Byliśmy na różnych weselach, ale opcja z menu moca zapadła nam w pamięć bo bardzo się nam podobała.


Mi też się podoba to rozwiązanie, jak się siedzi przy stole ileś tam godzin a przed nami stoły się uginają, a na nich "powonienie" roznoszą śledziki i szynki, to nie jest za fajnie. Wiem, że taka jest nasza tradycja, żeby stoły sie uginały, ale czas ją unowocześnić.


to prawda że stoły sie uginają i trzeba to unowocześnić. Zazwyczaj jest tak że ludzie jedzą ciepłe posiłki i jakieś przekąski a wędliny czy też sałatki zostają i nikt tego nie je. A co do Menu to u nas będzie  mój narzeczony nalega
justta83
świeżutko na forum
świeżutko na forum
 
Posty: 23
Rejestracja: Pon Sty 21, 2013 2:03 pm

Re: Menu-co i jak?

Postprzez Justyś88 » Sob Sty 26, 2013 4:11 pm

Ja z kolei jestem przeciwniczką bufetów na weselach. No chyba,że ktoś bardzo dba o linię :P Po wszystko trzeba dreptać,goście w eleganckich strojach a a tu stołówka...
Nasza manager doradziła nam,żeby przygotować menu,właśnie po to,żeby goście nie przegapili posiłku.







Dziękujemy kwiaciarni Zielona Oliwka
Awatar użytkownika
Justyś88
prawie tu mieszkam:)
prawie tu mieszkam:)
 
Posty: 406
Rejestracja: Wto Lip 17, 2012 6:07 pm

Re: Menu-co i jak?

Postprzez cytrynowe_pole » Sob Sty 26, 2013 4:29 pm

Justyś88 popieram Twój głos! Z moich obserwacji wygląda to tak, że aby nie chodzić non stop po coś do jedzenia, na jednym talerzu ląduje sałatka, mięso, śledzik i może jeszcze coś słodkiego :D i z taką furą żarcia gość manewruje w stronę swojego miejsca przy stole :0
Awatar użytkownika
cytrynowe_pole
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 923
Rejestracja: Wto Sty 15, 2013 12:38 pm
Miejscowość: Wrocław

Re: Menu-co i jak?

Postprzez ansista » Pon Sty 28, 2013 4:30 pm

Tez myslalam o bufecie, ale przeraza mnie opcja ludzi z pelnymi talerzami jedzenia przypadkowo wpadajacymi na siebie (raczej po kilku godzinach picia o to nie trudno). A juz najbardziej boje sie ze ktos taki moglby mi jakims sosikiem sukienke zalatwic...Wiec, bufetowi mowie nie:D Moze co najwyzej jakis kacik z ciastem, byle daleko od parkietu;)

Tez myslalam o jakims menu na stol, by goscie mogli sobie rozpalnowac, kiedy napychac sie przekaskami, a kiedy lepiej poczekac:) Chyba najlepiej zrobic samemu, zawsze to jakas oszczednosc:)
Awatar użytkownika
ansista
prawie tu mieszkam:)
prawie tu mieszkam:)
 
Posty: 633
Rejestracja: Śro Sty 16, 2013 1:54 pm
Miejscowość: Dawno temu Wroclaw

Re: Menu-co i jak?

Postprzez nat89 » Śro Sty 30, 2013 12:35 am

Ja pierwotnie też chciałam te wszystkie zimne przystawki w formie bufetu bo to tak estetycznie wygląda. Ale po dłuższych przemyśleniach stwierdziliśmy, że zimne przystawki będą podawane do stołów. Będzie osobny bufet słodki - z ciastami, fontanną czekoladową, kawą i herbatą i jeszcze osobno będzie stał stół wiejski :) Oczywiście do stołów będą podawane również ciepłe dania (po obiedzie będą trzy takie gorące dania jeszcze :D)


Awatar użytkownika
nat89
kocham to forum? :)
kocham to forum? :)
 
Posty: 1233
Rejestracja: Nie Mar 11, 2012 11:23 am
Miejscowość: Wrocław

Następna

Wróć do Porady i komentarze ogólne



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Przejdź do portalu >>

cron